pitanje

ODGOVORI
  • Avatar
    jovana122
    28.07.2011. | 01:12:13
    Citat:

    Veceras smo imali odnos (bez kondoma),on kaze da nije svrsio i ja sam za svaki slucaj nakon 20min,pola sata popila escapelle pilulu. Zanima me da li sam pravilno uradila i treba li da brinem? Kad sam dosla kuci tokom mokrenja mi je izlazila krv. Napominjem,bio mi je prvi put.

    I da,nakon sat,sat i po,krvarenje i dalje nije prestajalo. Sta to znaci?

    citiraj
  • Avatar
    jovana122
    28.07.2011. | 22:11:25

    Molim Vas,odgovorite mi.

    citiraj
  • Avatar
    Prof Dr Branka Nikoli?
    28.07.2011. | 23:45:52
    Citat:

    Molim Vas,odgovorite mi.

    jovana122

    1. Ovo Vam je prvi seksualni odnos uopšte , ili prvi sa ovim deckom?!!

    2. Ako ste sada  prvi put imali seksualni odnos, krvarenje  je  uobicajeno jer u toku odnosa dolazi do pucnja  himena , sto je praceno oskudnom ili osrednjom kolicinom svetle krvi.

    *** Ako krvarenje ne prestaje i pojacava  se , potrebno je da Vas pregleda ginekolog i zbrine povredu  sluzokoze , ako je  to uzrok obilnijeg krvarenja.

    3. Niste  napisali kada Vam je bila poslednja  menstruacija, ali po datumu  koji ste naveli kao  termin  naredne menstruacije , mogu samo da pretpostavim da  ( ako Vam ciklusi traju 28 dana )  ste  odnos imali  izmedju 11. i 13 . dana ciklusa , sto su rizicni dani.

    4. Pilulu ste popili u  optimalnom vremenskom razmaku.

    Moguce je  da se nakon par dana od uzimanja pilule pojavi oskudno krvarenje  koje traje  2-4  dana i potpuno prestane. To je moguci prateci efekat delovanja pilule.

    **Menstruaciju bi trebalo da dobijete u ocekivano vreme.

    Nakon uzimanja pilule, moguca su kasnjenja menstruacije 7-10 dana.

    Ako Vam menstruacija bude kasnila duze od 7 dana, obavezno se javite svom ginekologu.

    ** Nemojte da  olako pristajete na  izbegavanje  koriscenja kontracepcije.   Kondom je sasvim  prihvatljiva, pouzdana , jeftina  i veoma koriscena kontraceptivna metoda  kod parova svih starosnih  grupa. 

    ** Pilula za hitnu kontracepciju NIJE namenjena za rutinsku upotrebu .

    kada nemate drugi izbor, kada zakaze kontracepcija koju koristite, kada nemate  kod sebe prezervativ.... tada DA , ali nakon  svakog  nezasticenog odnosa NEE!!! 

    Srdacno

    prof Dr Branka Nikolic

    citiraj
  • Avatar
    jovana122
    29.07.2011. | 01:12:15

    E ovako,prvo da Vam se zahvalim jer ste mi mnogo pomogli. Ovo mi je uopste prvi put,ali,problem je sto smo se mi igrali sa prstima i on je mene(koliko ja znam) probio. Mozda himen nije skroz pukao tad. Je li to moguce? Uglavnom,moj decko ima problema kad stavi kondom jer smo pokusavali pre sa kondom,medjutim nije moglo, tako da smo se odlucili za pilulu. Znaci,sve sam dobro odradila?Sinoc smo imali odnos,dan posle tokom mokrenja sam osetila peckanje,pa sam pretpostavila da je zbog pilule,nadam se da je svoj "posao" odradila. Mada,decko mi je savetovao da je ne uzimam jer nije ni svrsio uopste,ali ja sam za svaki slucaj uzela. Nadam se da ce sve dobro ispasti. A sto se tice menstruacije,ja se izvinjavam,pogresila sam datum. Znaci,treba da dobijem 12.08.2011. koliko sam Vas razumela,ovo su bili rizicni dani za odnos,je li tako? Hvala unapred.

    citiraj
  • Avatar
    Prof Dr Branka Nikoli?
    29.07.2011. | 14:53:54
    Citat:

    E ovako,prvo da Vam se zahvalim jer ste mi mnogo pomogli. Ovo mi je uopste prvi put,ali,problem je sto smo se mi igrali sa prstima i on je mene(koliko ja znam) probio. Mozda himen nije skroz pukao tad. Je li to moguce? Uglavnom,moj decko ima problema kad stavi kondom jer smo pokusavali pre sa kondom,medjutim nije moglo, tako da smo se odlucili za pilulu. Znaci,sve sam dobro odradila?Sinoc smo imali odnos,dan posle tokom mokrenja sam osetila peckanje,pa sam pretpostavila da je zbog pilule,nadam se da je svoj

    jovana122

    1. Na prvo pitanje iz  Vaseg   mail-a, odgovor je MOGUCE je.

    Moguce je da prst ne povredi himen iz dva razloga. Jedan je  taj sto su pokreti prsta kontrolisani i nezniji ( pazljiviji), a drugi je  sto na himenu postoji prirodni otvor kroz koji otice menstrualna krv, tako da   uz blage manipulacije prsta , himen moze da ostane nepovredjen i da se to desi tek u toku odnosa.

    2. Ako  ne mozete da koristite prezervativ ( kondom), ili neku drugu vrstu kontracepcije, onda vodite racuna  pa planirajte odnose u bezbednim danima  ( prvih 6-7 dana pre ovulacije i  6-7 dana pre menstruacije.

    3. Pilula za hitnu kontracepciju  NE sme da bude  Vas izbor kao trajno resenje.......

    4. #Peckanje# koje osecate  , nema   veze sa  delovanjem pilule. Ono moze biti posledica iritacije ( nadrazaja sluzokoze vagine nakon odnosa , ali i blage lokalne infekcije....

    5. Ako imate prekinuti snosaj ( ejakulacija    je izvan nagine), to ne znaci bezbedan seks, jer se odredjeni  ( manji) broj spermatozoida oslobadja u toku odnosa . Zbog toga   oprez nije suvisan.

    6. Ako Vam menstruacija bude kasnila duze od 7 dana, obavezno se javite svom ginekologu.

    srdacno

    Prof Dr Branka Nikolic 

    citiraj
  • Avatar
    jovana122
    29.07.2011. | 14:58:40

    Sto se tice ovog peckanja tokom mokrenja,izgleda da sam prehladila besiku tako da sam kasnije shvatila da nema nikakve veze sa pilulom. Zanima me sta ce biti ako ne bude krvarenja 2-3 dana posle uzimanja pilule? Je li to u redu? Hvala Vam jos jednom.

    citiraj
  • Avatar
    Una
    29.07.2011. | 15:56:29
    Citat:

    Poslednju menstruaciju sam imala 29.5, a odnos 5.6., popila sam escapelle posle 50 h od odnosa, oko 13.11. mi se javilo krvarenje koje nije licilo na menstruaciju, tamno brao iscedak, i trajalo je par dana... menstruacije dobijam redovno, na 28, 29 dana... medjutim kasni mi vec nekoliko dana..Da li postoji mogucnost da sam trudna? unapred hvala

    Postovana doktorka, ja sam escapelle pilulu popila 18.07.2011. posle sedam dana tj 24.07. sam prokrvarila i to je trajalo 4dana. Naredna menstr. treba da bude oko 5tog avgusta.

     Zanima me da li da ocekujem menstruaciju ili ne i kada sl put treba da dobijem inace poslednju menstruaciju sam imala 7.06.2011. uvek dobijam na vreme. pila sam kontraceptivne pilule dve i po godine sada sam napravila pauzu par meseci.

    Hvala unapred

    citiraj
  • Avatar
    Una
    29.07.2011. | 16:03:28
    Citat:

    Postovana doktorka, ja sam escapelle pilulu popila 18.07.2011. posle sedam dana tj 24.07. sam prokrvarila i to je trajalo 4dana. Naredna menstr. treba da bude oko 5tog avgusta.  Zanima me da li da ocekujem menstruaciju ili ne i kada sl put treba da dobijem inace poslednju menstruaciju sam imala 7.06.2011. uvek dobijam na vreme. pila sam kontraceptivne pilule dve i po godine sada sam napravila pauzu par meseci. Hvala unapred


    Postovana doktorka, ja sam escapelle pilulu popila 18.07.2011. posle sedam dana tj 24.07. sam prokrvarila i to je trajalo 4dana. Naredna menstr. treba da bude oko 5tog avgusta.

     Zanima me da li da ocekujem menstruaciju ili ne i kada sl put treba da dobijem inace poslednju menstruaciju sam imala 7.07.2011. uvek dobijam na vreme. pila sam kontraceptivne pilule dve i po godine sada sam napravila pauzu par meseci.

    Hvala unapred

    citiraj
  • Avatar
    Una
    29.07.2011. | 16:09:54

    Postovana doktorka, ja sam escapelle pilulu popila 18.07.2011. posle sedam dana tj 24.07. sam prokrvarila i to je trajalo 4dana. Naredna menstr. treba da bude oko 5tog avgusta.

     Zanima me da li da ocekujem menstruaciju ili ne i kada sl put treba da dobijem inace poslednju menstruaciju sam imala 7.07.2011. uvek dobijam na vreme. Pila sam kontraceptivne pilule dve i po godine sada sam napravila pauzu par meseci.
    (Izvinjavam se par puta sam postavila isto pitanj eproblem sa kompijuterom)
    Hvala unapred!

    citiraj
  • Avatar
    Prof Dr Branka Nikoli?
    31.07.2011. | 00:06:16
    Citat:

    Sto se tice ovog peckanja tokom mokrenja,izgleda da sam prehladila besiku tako da sam kasnije shvatila da nema nikakve veze sa pilulom. Zanima me sta ce biti ako ne bude krvarenja 2-3 dana posle uzimanja pilule? Je li to u redu? Hvala Vam jos jednom.

    jovana122

    Krvarenje, nakon uzimanja pilule, NIJE obavezno.

    To je samo moguca prateca pojava  i ne  znaci da pilula deluje, kao sto  cinjenica da se krvarenje nije pojavilo  par dana nakon uzimanja pilule , ne znaci da  pilula ne deluje.

    Prof Dr Branka Nikolic

    citiraj